Oeganda Kampala. - Reisverslag uit Port Bell, Oeganda van Charis College - WaarBenJij.nu Oeganda Kampala. - Reisverslag uit Port Bell, Oeganda van Charis College - WaarBenJij.nu

Oeganda Kampala.

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Charis

01 April 2017 | Oeganda, Port Bell

Vanmorgen uitgebreid ontbeten, het was heel gezellig veel lol gemaakt en een zere buik van het lachen.
Na het ontbijt hadden we een gezamenlijke opening en gebed we overdachten met elkaar 1 Joh.5:1-14.

Daarna kwamen Hans en Douglas op bezoek en vertelden ons over het ontstaan van CBC in Oeganda. Ze vertelden over het werk, de cursisten en boekverkoop enz. Na alle informatie en persoonlijke gesprekken met Hans werd het tijd voor de lunch, onze gastvrouw overtrof zich zelf door ons te verwennen met een fantastische lunch en wij gingen verzadigd van tafel op weg naar de Zoe girls.

Lucy heeft na beëindiging van de CBC opleiding het op haar hart gekregen iets te betekenen voor meiden, 15-25 jaar, die geen toekomst hadden. Lucy heeft haar huis verkocht, huurt een aantal huisjes bij elkaar waar ze allemaal wonen en werken, L ucy heeft nog een baan van 40 uren en heeft 3 volwassen mensen als vrijwilliger werken die er zijn als zij er niet is.

De 30 meiden krijgen les als kapster, les in computers en naailes (coupeuse). De meiden zijn ondertussen allemaal wedergeboren kinderen van God. De dames stelden zich aan ons voor en ook wij vertelden wie we zijn en deelden iets van ons getuigenis met ze. Later gaf Erica een preek waarin ze vertelde over haar angst en de bevrijding daarvan en hoe ze daarmee nu leeft.
Door haar getuigenis kwam er een jonge dame naar voeren die vertelde dat ze gekweld wordt door angst, Erica en Erna hebben met haar gebeden en deze jonge dame is bevrijdt en gaat vrij door het leven van af vandaag.

Toen door de avondspits door Kampala, ik was blij dat ik mag mee rijden, het krioelt van brommers, motoren, auto’s en overstekende mensen dat je dan wel eens een tikje uitdeelt aan een bromfietser is dan ook niet verwonderlijk, na de val stond de man op en zei beteuterd ik heb niks, het is goed.

Opgelucht verder naar ons onderkomen waar ons een maaltijd werd bereidt bestond uit geitenvlees op een wrap met allerlei koude groenten, salades en patat met mayonaise. Het loopt naar 22.00 uur dus ga ik me klaar maken op een heerlijk nachtje slapen, we vertrekken morgen om 08.00 uur naar de kerk dus 07.00 uur opstaan en douchen ,een kort nachtje dus.

Een hartelijke groet en veel zegen.
Philip

(foto's volgen)

• 01 April 2017 - 21:58

Jan Lakeman:

Dank voor jullie enthousiaste verhalen, geniet er van.

Zegen en liefs, Hannie en Jan

• 01 April 2017 - 22:32

Marieneke:

Wat mooi, jullie ontmoeting met de Zoë girls. Zo gaaf dat Lucy haar hart is gevolgd en dat de Heer dat zegent. Ik hoop dat de Heer ook jullie hart bewogen zal maken voor hele specifieke noden tijdens deze reis. Veel zegen!

• 02 April 2017 - 01:25

Margriet V Twillert :

Vrouwenvereniging

• 02 April 2017 - 09:29

Anje Eshuis:

Zo gaaf Philip wat jij schrijft, we kunnen tot grote zegen zijn door wat wij zelf hebben meegemaakt en zo anderen troosten en zegenen, zoals die vrouw met angst. God keert alles om! Dat jullie nog maar veel mogen lachten samen!!

• 02 April 2017 - 09:46

Bert Loonstra :

Zegen voor jullie allemaal; dit is weer een nieuwe dag in Gods gunst! Groeten van Bert en Jacolien

• 02 April 2017 - 09:59

Gerton En Elvira:

Mooi hoor hoe die vrouw van haar angsten bevrijd is door God via jullie. Mooi verteld Philip. Zegen over jullie allen!

• 02 April 2017 - 13:39

Annemiek:

Fantastisch wat jullie daar mogen betekenen.
    Gods zegen!

• 02 April 2017 - 14:40

Anneke R.:

Dankjewel Philip voor je duidelijke en heldere verhaal. Wat geweldig dat je een zere buik van het lachen had, dat geeft een goede sfeer aan !

• 02 April 2017 - 15:00

Jan:

Dank je wel Philip voor dit mooie verslag van jullie belevenissen daar.
    Gezegend om tot zegen te zijn.

• 03 April 2017 - 12:03

Elly:

Heerlijk om te lezen, goed om met elkaar lol te maken, hoort er ook bij!
    Mooi te lezen over het project van Lucy.
    Groeten aan iedereen.

• 10 April 2017 - 07:42

Greta:

Mooi verhaal Philip. mn dat ban Lucy. Geweldig hoe zij hun leven volledig inzetten en niet zeuren over een paar vrije uurtjes...hoewel...dat vermoed ik dan.. : )
    Heerlijk dat jullie genieten.